A gyerekbicikliknek általában elég rövid az élettartamuk. Attól függően, hogy mennyire gyorsan nő a gyerek, van rá esély, hogy akár öt különböző méretű biciklit használt már 12 éves korára, ami sokba kerül és rengeteg hulladékot eredményez. A svájci székhelyű tervező, Andreas Bhend abban reménykedik, hogy a gyerekek hosszabb ideig meg tudják tartani a biciklijüket a találmányával: egy új kerékpárral, ami átalakul, amikor a gyermek nő pár centit.
A Miilo bicikli egy egyszerű lábbal hajtható kerékpárként indul pedálok nélkül, így egy két- vagy hároméves a lábával is tudja hajtani és közben megtanulja a kormányzás és az egyensúlyozás alapjait. Ahogy egy kicsit nő a gyerek, a bicikli is nőhet vele. „Megfordítva a keretet és hozzáadva a pedált és a láncot, egy magasabb biciklit kaptunk”, magyarázza Bhend. A nagyobb változatában a kerékpár egysebességes és kontrás. Bhend jövőképe szerint 3D-s nyomtatóval készített kiegészítőkkel – például kosárral - lehet majd felszerelni a kerékpárt, amiket le lehet majd tölteni és elkészíteni otthon. A kormány, az ülés és a váz úgy kerültek megtervezésre, hogy azok nagyobbak legyenek, mint egy átlagos biciklinél, ez pedig tovább növeli a váz élettartamát. Bhend számításai szerint 2,5 és 7 éves kor között lehet a biciklit használni, a gyermek növekedésétől függően.
Ez nem az egyetlen kerékpár, amely esetében változtatható méretekkel kísérleteztek. A GrowBike, amelyet egy spanyol kerékpártervező cég készített, szintén meghosszabbítható, ahogy a gyerekek nőnek, ezáltal akár 5-7 évig is használható, szemben egy átlagos kerékpárral, amely 2-3 évig. Azonban vélhetően Bhend terve az első, amely egy lábbal hajtható kerékpárt alakít át rendes kerékpárrá. „Egy korábbi bicikli inspirált, amit Samuel Bernierrel készítettünk – ez egy Ikea hack volt (az Ikea által gyártott bútorok otthoni átalakítását nevezik így)” mondta Bhend. „Két kisszékből építettünk egy lábbal hajtható gyerekbiciklit. Úgy gondoltam, hogy vagány lenne egy olyan gyakorlóbicikli, ami átalakítható.” Bhend jelenleg befektetőket keres, akik segítenének a kerékpár gyártásában, illetve a közösségi finanszírozáson is gondolkodik.