A DeepFlight egy vízalatti közlekedéssel foglalkozó cég, és nemsokára egy új személyi tengeralattjárót mutatnak be a 2014-es Monaco Yacht show-n. Úgy hírlik, hogy az eszközt nagyon könnyű lesz vezetni, és ezért a turizmus, valamint a járművek bérlése terén hiánypótló lehet. A DeepFlight Dragon a legkompaktabb könnyű súlyú személyi tengeralattjáró lesz, amit meg lehet vásárolni. A felhasználóknak egy minimalista használati útmutató is elég lesz ahhoz, hogy elkormányozzák.
A DeepFlight-ot alapító Graham Hawkes egy repülőgépekről szóló konferencián álmodta meg járgányát. A legfontosabb jellemzője a Dragonnak a pozitív felhajtóereje. Tehát amikor elmegy az áram, vagy kikapcsolod azt, a tengeralattjáró feljön a felszínre, ahelyett, hogy lesüllyedne a tengerfenékre. Ez nagyban különbözik attól, amilyen egy átlagos tengeralattjárót vagy merülőhajót vezetni, ahol ha kinyitod a szelepeket, a tengeralattjáró elnehezedik és elsüllyed. A Dragon lényegében egy repülőgép. Tudom, hogy nem használhatjuk ezt az elnevezést, de ez valójában tényleg egy repülőgép a vízben. Tehát az összes vezérlő egység, minden úgy lett megtervezve benne, hogy könnyű legyen azt használni. Annyira ösztönösen tudják kezelni a járművet még azok is, akiknek nincs ezen a téren tapasztalatuk, hogy úgy gondolom, ez lesz az első tengeralattjáró, amit akár üdülőközpontok órabérben adhatnak ki az érdeklődőknek.
Egy kicsit kevesebbe fog kerülni, mint 1,5 millió dollár, és fel lesz szerelve az összes szükséges eszközzel, ami kell a jármű működtetéséhez. A Monaco Yacht Show-n már 1,2 millió dollárért is lehet megrendelést leadni, hogy elindulhasson ennek a járműnek a gyártása, amivel együtt egy új felfújható platformot is adnak majd a kivitelezők.
Hawkes hozzátette: „A felfújható platformot azért készítettük el, mert megvizsgáltuk, a jármű tulajdonságai hogyan működnek majd a gyakorlatban, és az egyik fő aggodalmunk a biztonság volt. Nem akarjuk, hogy bárki is megsérüljön, és egy kis merülőhajóval kapcsolatban az egyik nehézség, hogy nincsen szabadoldal (a legnagyobb merülés síkja és a fedélzet felső élének legalacsonyabb pontja közötti távolság). Egyedül úgy tudjuk garantálni a biztonságát az újoncoknak, akik izgatottan irányítják a hajót mindenfelé, hogy sokkal nagyobb helyigényt készítettünk a tengeralattjárónak azáltal, hogy egy felfújható platformot tettünk alá, ami kiemeli azt a vízből.”
Hawkes egy olyan jövőben hisz, amely a víz alatti közlekedés jegyében telik (az ő megfogalmazásában a ’víz alatti repülés’ jegyében), mindenesetre megérti, hogy ehhez idő kell. Úgy nyilatkozott: „Jelenleg épp a víz alatti közlekedés területének jelentős fejlődése előtt állunk, de az ehhez tartozó ütemterv még nem teljesen meghatározott. Lehet, hogy ez a fejlesztés nem ugyanannyira hasznos, mint 100 évvel ezelőtt az eredeti légiközlekedési iparág kialakulása, de hasonló tulajdonságokkal bír, és nincs hiány feltérképezetlen területekben, amelyek felfedezésre várnak. Az óceánok adják a föld felszínének 2/3-át, úgyhogy nem teljesen értem, miért Földnek hívjuk bolygónkat. Ha visszatekintünk, van pár jelentős hasonlóság aközött, ahol most vagyunk, és a repülés első évei között. Azok az emberek imádták, amit csinálták, csakúgy, mint mi, de nem tudták pontosan, hogy a dolgok hogyan fognak alakulni, és a munkájukból milyen tényleges előnyök származnak majd.”
A DeepFlight Dragont egyszerű használatra tervezték, legyen szó egy jachtról vagy a partról való indulásról, és akár 120 méteres mélységig is tud kutatásokat végezni, miközben 1800 kg súllyal és 1,5 méteres magassággal rendelkezik. Pozitív felhajtóerővel bír, amely azt jelenti, hogy automatikusan a felszínre úszik, ha szükséges. Az biztos, hogy kellemes élmény lenne egy turistaúton részt venni egy ilyen járművel, hiszen őszintén szólva az ára még túl magas ahhoz, hogy egy egyszerű halandó megvásárolja azt. A nyitóképen és a lenti videón a cég egyik régebbi modellje látható.