Lazarbibi

  • TECHNIKATÖRTÉNET
  • ELKÉPESZTŐ
  • VALÓSÁG
  • FORMÁTUMOK
  • NAVIGÁCIÓ
  • MAGYAR
  • HADITECHNIKA
  • CÉGEK
A titokzatos Murmanszk-BN

A titokzatos Murmanszk-BN

Oroszország új megfigyelő rendszert helyezett üzembe a Krím félszigeten

2017 elején már műholdas fotókról kiderült, hogy a mobil Murmanszk-BN elektronikai hadviselési rendszer megkezdte működését a Krím félszigeten. Ez egy régebbi elgondolás frissen fejlesztett verziója, amit 2013-ban kezdtek el tesztelni. A Murmanszk-BN a gyártó (KRET) szerint 3000 kilométer sugarú körben képes felderíteni és zavarni mindenféle vezeték nélküli kommunikációt, bár ez valószínűleg erős túlzás, de ha csak a fele igaz akkor is képes lefedni egész Ukrajna és a Fekete tenger térségét. Egy egység hét teherautóból áll, ebből 4 jármű 32 méter magas teleszkópos antennát hordoz. Az antennaárbócok telepítése, és a kalibrálás több napot vesz igénybe.

1047419468.jpg

A Krím félsziget Oroszországhoz csatolása után megnövekedett a katonai tevékenység a körzetben. A rendszer fő feladata az USA és a NATO katonai kommunikációjának követése, és ha a helyzet úgy kívánja zavarása, esetleg teljes kiiktatása, különös tekintettel a HFGCS (High Frequency Global Communications System) csatornákra, amiket az USA légiereje és haditengerészete használ.

A Murmanszk-BN analóg verziójának fejlesztése még a hatvanas években elkezdődött, és mire a rendszer beérett volna, addigra a Szovjetunió összeomlott. Később a KRET megalakulása után a projektet újra elővették és 2007-ben folytatódott.

A rendszer hatékonyságáról, és a működési elvről nem sok információ található. A jól megtermett botantennák nagyjából az UHF sáv aljáig használhatóak, és alapból minden irányba sugároznak. A lényeg a szoftverben rejlik, ami pásztázza a sávokat, és vezérli az antennákat. A műholdfelvételekből és a bloggerek által készített képekből az is kiderül, hogy 4 egység képez egy komplett rendszert, tehát az 4x4 antenna 50-100 méter távolságra egymástól. Ebből minimum 2 egység szükséges ahhoz, hogy a jelkibocsájtó objektum pozícióját meghatározzuk, a másik kettő pedig zavarjelet sugározhat. Az antennára kerülő fázisvezérelt jellel a nyalábot is lehet pozicionálni, de ez csak feltételezés. Annyit még tudunk, hogy a maximális adóteljesítmény 400 kW.

coamgkcuaaajo3p.jpg

Nagy valószínűséggel a távolabbii állomások adatokat cserélhetnek egymással, ezzel növelve a hatékonyságot. A fellehető információk alapján Kalinyingrádban és Murmanszkban is telepítettek egy komplett rendszert, ezáltal jelentős védőernyőt építve Európa felé, és a Kamcsatka-félszigeten is található legalább kettő belőle.

sok.jpg

c6imdskvoaa3iap.jpg

 Források: tvzvezda.ru, wikipédia, news.usni.org

59 komment Haditechnika Tovább
A titokzatos Murmanszk-BN Tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
59 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Támadás a konténer radar ellen Támadás a konténer radar ellen
  • Göring lopakodója Göring lopakodója

A bejegyzés trackback címe:

https://lazarbibi.blog.hu/api/trackback/id/tr2912618851

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Józsi01 2017.06.26. 07:55:09

A rohadt szemetek!! Még van pofájuk a saját földjükön védekezni a békés uSSa gyilkosok és tömegmészárosok ellen??? Felháborító!!!!!
Válasz erre 

Palladrin 2017.06.26. 08:32:29

@Józsi01: Európa ma reggel még NATO terület volt, nem? Ott ne akarjanak már zavarni. Mint ahogy Kamcsatkáról is egészen keményen be lehet nyúlni Japán fölé ezekkel. Szóval mi is a problémád?
Válasz erre 

dhrbikes 2017.06.26. 08:44:47

De legalább könnyű kilőni
Válasz erre 

Medgar 2017.06.26. 09:07:22

@Palladrin: www.rt.com/usa/319927-us-sonobuoys-submarines-whales/
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.06.26. 09:59:30

Arra készülnek hogy birca kommentjeit terjesszék, ha esetleg letiltanák a blog.hu-ról.
Válasz erre 

röf 2017.06.26. 10:43:58

Semmivel nem jelentenek nagyobb veszélyt ezen a bolygón az oroszok, mint a nem oroszok.
Válasz erre 

room_101 2017.06.26. 11:06:23

@röf:
Kivéve a 80+ éves nagymamák megerőszakolásának veszélyét.
Válasz erre 

2017.06.26. 11:11:55

Ha értenék a rádióelektronikához, most egy rendkívül precíz és szakmailag megalapozott véleményt fűznék hozzá, így azonban csak annyit tudok mondani, hogy jól néznek ki.
Válasz erre 

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2017.06.26. 11:33:59

@Palladrin: Szerintem az a problémája, ami minden ép ésszel gondolkodónak. Jelesen, hogy az oroszok nem építenek katonai bázisokat (támadó és nem védekező fegyverekkel és felszereléssel) az USA köré, ugyanígy nem veszik körbe Európát sem. Ez mellett a hozzászólónak (akinek innen is gratulálok, mert nem agymosott hülye) feltűnt, hogy az oroszok, bár nem mindenki kedveli őket (hiszen az ő RT-agymosásuk nem jut el hozzátok, akik CNN-en edződtök nap mint nap), de képesek magas minőségű fegyvereket és elhárító rendszereket építeni - és azokat használni is merik, méghozzá meglepő módon a saját területükön, nem pedig egy harmadik országban, mint az amerikai terroristák teszik. Ezért olvashattad a pikírt hozzászólást, mert teljesen helyénvaló. De tény, hogy a mai agyferdített világban utálni kell az oroszokat, akik védekező pozíciót vettek fel, nem pedig támadót, mint a mindenki által istenített USA-terroristák, akik hetente végeznek ki 100-150 ártatlan gyermeket csak Szíria területén - de hiszen ez rendben is volna, hiszen ők "demokratikusak". :-) Ennyi.
Válasz erre 

Wildhunt 2017.06.26. 12:08:07

@Tom Bobb: Hősiesen védekezve háborúznak a szomszéd országban. OK. Akik mellesleg épp elkenik a szájukat. OK. Szuperhatalom, aki egy szaros ukrajnával nem tud zöldágra vergődni. OK. No most anyázhattok. A ruszkik kb két dolgot tudnak: gyáertani 1 darabot valami szuperfegyverből, meg végtelen sok vodkát. Az a baj, hogy a kettőt keverik: minél töb fogy az egyikből, annál inkább nő a másik felhasználásának veszélye. No ez a bajom velük.
Válasz erre 

Semper Fidelis 2017.06.26. 12:51:47

@Wildhunt: Véleményem szerint nem akarnak a "szaros" Ukrajnával zöldágra vergődni. Konkrétan az oroszok 3 nap alatt itt lennének újra Záhonynál, ha akarnának :) Szerintem.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.06.26. 13:35:59

@röf: Ja. Ezt mondd a csecseneknek, grúzoknak, ukránoknak!
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.06.26. 13:38:08

@Semper Fidelis: Ez így van. Csak olyan embergót kapnának az olajexportjukra, hogy egy hét múlva Moszkvában üresek lennének a boltok polcai.
Válasz erre 

Pierr Kardán 2017.06.26. 13:42:45

Ha csak a fele igaz a 3000 km-nek (vagyis 1500 km a hatótáv), akkor lefedik egész Ukrajnát, Romániát, Bulgáriát, Görögországot, Törökországot meg Grúziát is.
Válasz erre 

Semper Fidelis 2017.06.26. 13:46:48

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Biztosan, bár azt hiszem, ez az ukránokat kevéssé vigasztalná.
Válasz erre 

Wildhunt 2017.06.26. 13:50:12

@Semper Fidelis: Másnap meg bevezetnék a jegyrendszert, vagy leszoknak az evésről. mert előfordulhat, hogy eztán már a németek sem vennének tőlük gázt. Ne erőltesd. A hidegháboró óta eljutottak oda, hogy megint az atomfegyvereikkel kell fenyegetőzni, ha valamit el akarnak érni. gazdaság a padlón, kivándorlás az egekben, de ha posztolnak pár képet valami 50%-ban működő puykkantyúról, akkor a fél világ magához nyúl, hogy ezek most megmutatták a nyugatnak. Amihez mi is tartozunk.
Válasz erre 

Hari Seldon 2 2017.06.26. 14:05:31

@Semper Fidelis:
A jelenelgi vasuti lehetosegekkel is, csak vonaton 6 nap Kelet Ukrajna Zahony.
Válasz erre 

röf 2017.06.26. 14:41:28

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Elmondom én nekik, de hát nem hallgatnak rám….
Grúziát hagyni kell, élje az életét, de Csecsenföld, meg Ukrajna nem kéne hogy pattogjon.
Náluk nem annyira szép a menyasszony.
Válasz erre 

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.26. 15:51:12

Atya Isten, milyen világban élünk! Oroszország képes agresszív módon megvédeni saját területét, Brüsszel és Washington előzetes engedélye nélkül!!!
Válasz erre 

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.26. 15:53:07

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Velük mi történt?
Válasz erre 

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.26. 15:53:55

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Moszkva kibírná 20 évig is import nélkül. Míg a nyugat 1 hónap alatt összeomlana.
Válasz erre 

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.26. 15:55:18

@Hari Seldon 2:

S minek vonatozni? Maga a lakosság fog felkelni, ha Moszkva azt akarja.
Válasz erre 

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.26. 15:57:09

@Wildhunt:

Oroszországnak nem érdeke Ukrajna meghódítása. Minek tenné? A mostani módszer biztosabb: hagyni hagy rohadjon a nyugat fejére.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.06.26. 16:52:35

@MaxVal BircaMan HJCD: Ne csak a propaganda anyagokat olvasd!
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.06.26. 16:56:49

@MaxVal BircaMan HJCD: Az oroszok a világ olajtermelésének 10 százalékát adják. Ez a bevételi forrásuk legnagyobb része.
Válasz erre 

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.26. 17:34:57

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Na és?
Válasz erre 

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.26. 17:35:27

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Ezt ne nekem mondd.
Válasz erre 

Semper Fidelis 2017.06.26. 19:53:28

@Wildhunt: Aki lebecsülte az oroszokat, az mind ráfaragott.
Válasz erre 

Semper Fidelis 2017.06.26. 19:54:57

@Hari Seldon 2: Akkor 10 nap. Nem tökmindegy? Tényleg ezen kell rugózni, hogy hány nap? Szétkapnák az ukránokat mint tyúk a töreket, ennyi.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.06.26. 21:18:57

@Palladrin:

"Európa ma reggel még NATO terület volt, nem?"

Ezzel ugye nem az akarod mondani, hogy Oroszoroszág európai része vagy pl . a Krím is NATO-terület?

Egyébként az oroszok valóban egy ritka aljas és erőszakos, agresszív népség. Nézd csak meg a térképeken, hogy milyen közel telepítették az országukat az USA támaszpontjaihoz!
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.06.26. 21:22:54

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Ezt írtad te ostoba! "Moszkva kibírná 20 évig is import nélkül. Míg a nyugat 1 hónap alatt összeomlana."
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.06.26. 21:23:58

@Semper Fidelis: Reagan speciel nem. Hol van már a SZU?
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.06.26. 21:24:33

@MaxVal BircaMan HJCD: Persze, neked hiába mondom.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.06.26. 21:24:45

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Ilyen agresszív lépésre talán tényleg ez lenne a válasz (na de miért is tennének ilyet az oroszok, ők sem hülyék), de azt azért ne feledd, hogy amikor az EU meghozta az oroszok elleni szankciókat, ezek valahogy nem érintették az olaj- és gázimportot. Vajon miért nem?
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.06.26. 21:30:24

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

De Reagan nem is indított háborút a Szovjetunió ellen.

Na meg nem is becsülte le az oroszokat. A gazdasági erőfölényével élt - de katonailag nem igazán volt fölényben, ha másért nem, akkor az atomfegyverek miatt.

Ne feledd, proxy-államokban folyamatosan háborúztak egymással az amerikaiak és az oroszok, és hát nem úgy nézett ki, hogy az oroszok annyira le lettek volna maradva, még ha jóval primitívebb elektronikákat használtak is.

Az arab-izraeli háborúkat meg nem érdeme ellenpéldaként felhozni, mert ott leginkább az arabok fegyelmezetlensége volt a döntő.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.06.26. 21:37:58

@Wildhunt:

"Szuperhatalom, aki egy szaros ukrajnával nem tud zöldágra vergődni."

Az eszedbe sem jut, hogy esetleg nem is AKARNAK "zöldágra vergődni" az ukránokkal?

1) Nincs szükségük olyan nagy területre, ahol az oroszok kisebbségben élnek, nem kellenek nekik további nemzetiségi konfliktusok.

2) Semmi kedvük a nyakukba venni egy még náluk is lerobbantabb gazdaságot.

3) Ukrajna ütközőországként sokkal hasznosabb nekik, mint saját területként.
Válasz erre 

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.27. 05:35:03

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Semmit se mondtál.
Válasz erre 

Wildhunt 2017.06.27. 10:40:15

@MaxVal BircaMan HJCD: Mondtam én, hogy érdeke?
Válasz erre 

Wildhunt 2017.06.27. 10:42:03

@Semper Fidelis: Ja. Miután kiirtotta a fél országot.
Válasz erre 

Wildhunt 2017.06.27. 10:43:56

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Mert az EU-nak fontosabb, hogy ahmedke gond nélkül nézhesse szélessávon a legújabb lefejezős videókat, mint az ún. európai elvek, sajnos.
Válasz erre 

Wildhunt 2017.06.27. 10:48:20

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Az igazság az, hogy Ukrajna a torkukon akadt. Konszolidálni a Krímet sem tudják, arcvesztés nélkül kiszállni sem tudnak, a katonák meg a hadianyag meg csak fogyogat. Az ukik meg a orosz-nyugati vegyes módszerekkel egyre hatákonyabban takarítják ki az orosz beágyazottságot (az utóbbi idők "öngyilkosságai" és "balesetei", ugye, náluk). Értem én, hogy fontos az a melegvízi kikötő, de ha a törökökkel kell egyezkedni, a szultán is inkább kér egy bently-t, mint volgát. Nyugaton meg - az oroszokkal ellentétben - valóba VAN az a pénz.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.06.27. 11:00:15

@Wildhunt:

Én ezt egy picit másképp látom, de ettől még simán tévedhetek.

Ukrajna basztatásának szerintem két fő oka van, plusz talán egy harmadik:

1) Ezzel lehetlenné teszik Ukrajna NATO-csatlakozását, mert a NATO nemigen akar háborúban álló országot felvenni.

2) A Krím miatti egyezkedés során ha nem is adu, de engedmény lehet az oroszok kezébenm ha felajánlják: cserében a Krím annektálásának lenyeléséért az orosz irreguláris csapatok kivonulnak Ukrajnából. Ezzel Putyin nemrég próbálkozott is, de nem jött be. Idővel persze bejönne, de nem biztos, hogy jó üzlet lenne, mert akkor Ukrajna stabilizálódásával megnyílna az út a NATO-tagság felé.

3) Talán egyfajta belpolitikai szelep is lehet, ébren tartani a hazafias érzelmeket.

Szóval szerintem az oroszoknak soha nem is állt szándékukban elfoglalni Ukrajnát. Érdekükben sem állna.
Válasz erre 

Wildhunt 2017.06.27. 12:17:17

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Szerintem igazad van, de attól még Putyin egy ritka nagy barom. Ha Ukrajna eddig billegett, mostanra elveszítette. Ettől még azzal is jobban jár, ha elfoglalja az egészet a Kárpátokig. Az elején az ukránok is anbloc megszavazták volna a visszacsatlakozást, főleg a kalasnyikovok mellett. A háború meg a szankciók szép lassan szívják el a pénzét, a melegvízi kikötője meg, amiért az egészet csinálta (mondd kérlek hogy Te nem veszed be, hogy a sanyargó nemzettestvérei miatt támadta meg Ukrajnát), addig ér valamit, míg a törököknek is épp kukorékolhatnékjuk van. Szóval ha minden OK, akkor sikerült feltörekvő középhatalomból páriává leküzdenie Oroszországot, akinek annyi maradt, hogy az olaj/gáz miatt nem esik ki a gazdaságból, az atomfegyverek miatt meg nem esik ki a biztonsági tanácsból. Nagy Péter forogna a sírjában.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.06.27. 12:23:54

@MaxVal BircaMan HJCD: Azt mondtam, hogy ne csak a propaganda anyagokat olvasd. O.K. Tudom hogy a kender legelés rontja a memóriád, de azért kellene emlékezned mit írtam egy-két napja.
Válasz erre 

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.27. 12:50:06

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Nem írtál konkrétumot.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.06.27. 13:33:15

@Wildhunt:

"mondd kérlek hogy Te nem veszed be, hogy a sanyargó nemzettestvérei miatt támadta meg Ukrajnát"

Na de hát vérzett a szíve miattuk, hát nem lehet ezt felfogni? :D

" Ha Ukrajna eddig billegett, mostanra elveszítette."

Igen, ez igaz. Kérdés, mennyibe fájt volna megtartani Ukrajna soha sem túl biztos lábakon álló oroszbarátságát, amikor a Nyugat és főleg az USA szirénhangokat hallatott, és kilátásba helyezete a NATO-tagságot. Ezzel Oroszország nem tudott volna versenyezni, az USA-nak meg mindent megért volna, hogy Ukrajnában is támaszpontokat létesítsen.

Szerintem Putyin nagyon tapasztalt és ravasz róka, ráadásul nemcsak ravasz, de okos is (a kettő nem mindig jár együtt). Innentől már tekintélyalapú érvelés, amit írok, de szerintem számított ő mindezekre, a nyugati szankciókra is, "csak" ott tévedett, hogy enyhébb szankciókra számított. Ez nem igazán jött be neki, de vesztesnek így sem mondanám.

A vicces az, hogy hosszabb távon a szankciók sem biztos, hogy akkora kárt okoznak. Putyin is szokta mondani, de van igazság benne, hogy a szankciók, bár mostanság súlyos károkat okoznak mindkét félnek (de az oroszok sokkal jobban megszívják őket), hosszabb távon serkenthetik az orosz ipart. (Amiről azért jó lenne független számokat és elfogulatlan elemzéseket olvasni, de olyanokat egyhamar ne várjunk.)

Azt sem szabad elfelejteni, hogy egy autokrácia sokkal jobban elviseli a megszorításokat, mint egy demokrácia, így hiába súlyosak a szankciók, nem okozték Putyin bukását.

Az Ukrajna és a Krím körüli felhajtás közben egyvalamit nem szabad eléfelejteni vagy nem észrevenni: Oroszországnak - legalábbis jelenleg és a belátható jövőben - nem érdeke katonai konfliktust kezdeményezni, Ukrajna is csak lényegében kikényszerített lépés volt a belengetett NATO-csatlakozás miatt, a Krím meg ugye mindig is orosz volt. Az orosz fenyegetéssel való riogatás ezért szerintem alaptalan és politikai célokat szolgál. Főleg ha ezzel az USA hozakodik elő, amely ugye számtalan országban folytat ma vagy folytatott a közelmúltben hadüzenet nélküli háborút.

"Szóval ha minden OK, akkor sikerült feltörekvő középhatalomból páriává leküzdenie Oroszországot, akinek annyi maradt, hogy az olaj/gáz miatt nem esik ki a gazdaságból, az atomfegyverek miatt meg nem esik ki a biztonsági tanácsból. "

Ebben is van azért igazságod, a fent általam írtak ellenére. Csak remélem, hogy ez a leküzdés visszafordul és Oroszország megerősödik, mert egy legyengült és elkeseredett Oroszország egy komoly és kiszámíthatatlan veszélyt jelentene, főleg ha sarokba szorítják, aminek most komoly jeleit láthatjuk.
Válasz erre 

Wildhunt 2017.06.27. 17:54:15

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Tudom, amerikában meg verik a négereket. Ha olvastad, énnem szedtem elő őket mint kereszteslovagokat. Putyinnal az a baj, hogy mikor rájött, keményen vesztésre áll abban a játékban, amit nemzetközi diplomáciának meg globalizációnak hívnak, akkor nem jobban akart játszani, hanem felborította az asztalt. Nekem ennyi bajom van vele. Nem érdekel, hogy miért, de igenis verjék bele az orrát abba, hogy megtámadja a szomszédot egy olyan szerződés ellenére, amit maga írt alá, abba, hogy atomfegyverekkel fenyegetőzik kb. 30 év után először, abba, hogy a frászt hozza lassan mindenkire egy jelöletlen repülő/hajó/katona, mert simán lehet orosz fenyegetés, meg hogy az energetikai szektor nemcsak a sötétzöldek miatt válik totál káosszá, hanem miatta is. Ha nem lenne egy totál idióta (ami a KGB-nél munkaköri leírás - NEM IQ szempontjából), meg az országa egy rakás bányásznál többet érne a szemében, talált volna más megoldást. Az ukránokat meg keményen elb..ta, az elmúlt 500 évben valahogy mindig sikerült őket "önként" visszavezetni Oroszországhoz, most meg már nem fog. Erre it vannak ezek a Fidelis-félék, és verik a ... nyálukat, hogy de némmámeg mekkor álgyújok van.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.06.27. 18:51:30

@Wildhunt:

"Ha olvastad, énnem szedtem elő őket mint kereszteslovagokat."

Tudom, nem is vádoltalak ilyesmivel. :)

S bár egyik bűn nem menti a másikat, azért van két dolog:

1) Az USA az egész világot befolyási övezetének tekinti, ezért is háborúzik, ezért tart fenn támaszpontokat az egész világon. Ezért támad meg a határaitól sokezer kilométerre fekvő országokat minden alap nélkül: elég csak Irakra gondolni, ahol ugye a végén semmiféle vegyi fegyvereket nem találtak. Szaddám Huszein diktatúrája alatt évente meghalt x ember. Most a megbukatása után évente meghal 10x ember. Viszont legalább Irak azóta mintaszerű demokratikus állam lett.

Ja, mégsem!

2) Oroszország csak az befolyási övezetében (near abroad) folytatott igen korlátozott katonai műveleteket, azokat is csak a volt Szu területén. Mindezt nem mentik az USA sokkal súlyosabb bűnei, de azért látható, hogy Oroszország sokkal kisebb veszélyt jelent a világ országaira, mint az USA.

Tudod, valahogy nagyon nem tisztességes azzal jönni, hogy most az oroszok bűneiről beszélünk, ezért ne is hozzuk szóba a nagy ellenlábas, az USA bűneit. De ez még hagyján, mert az oroszokat épp az ostorozza, akinek nagyságrenddel több vaj van a füle mögött, mint az oroszoknak. Bagoly mondja verébnek: nagyfejű.

Talán azt is észreveszed, hogy ezzel nem Putyint védem. Csak éppen ez a kettős mérce undorít nagyon, amit az oroszokkal szemben alkalmaznak.
Válasz erre 

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2017.06.28. 11:02:21

@Wildhunt: Ez is egy vélemény. Nézd, én sem kedvelem, amit a SZOVJETEK műveltek a második égés után, de amit ma az OROSZOK csinálnak, az lényegesen békésebb, mint a demokratikusnak álcázott terrorállamok külpolitikája. Tény, hogy kevés információ jut el Magyarországra, ezért érdemes a neten kutakodni, illetve angolul olvasgatni érdekes híreket, amikről nem is sejtenéd, hogy léteznek, vagy egy-két alkalommal RT-t és Al-J-t nézni, mert ott legalább a valóságról beszélnek - és be is mutatják. mit gondolsz, miért támadják most Katart? Mert terror-támogató vagy mert ők pénzelik a világ jelenleg legigazabb hírcsatornáját? Gondolkozz.
Válasz erre 

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2017.06.28. 11:16:02

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Tökéletes összefoglaló.
Válasz erre 

Öreg Vatyi (törölt) 2017.06.28. 15:26:16

Tök Jó, hogy ez alapvetően egy színvonalas műszaki/technikai blog, de Orwell igazságai ide is beköltöznek szép lassan:
“A mi korunkban nem lehet távol maradni a politikától. Minden ügy politikai ügy, a politika maga pedig egy rakás hazugság, terelés, ostobaság, gyűlölet és skizofrénia.”
Válasz erre 

Wildhunt 2017.06.30. 13:12:47

@Tom Bobb: Ja. A szomszéd ország nemzetiségienk egymásnak ugrasztása, megtámadása, folyamatos kiberhadviselés csak arra utalhat, hogy Putyin egy békegalamb. Az atombombával való fenyegetőzés meg elkerülhetetlen szelíd figyelmeztetés. De attól még szopkodd tovább nyugodtan. Nekem viszont nézd el, hogy jóval kevésbé érdekel az, hogy az amerikai pénzügyi rendszer bedarálja az idiótákat (adóságspirál), meg a hadseregük szétbombázza a kecskeb..szókat, mint hogy van itt egy picifarkú majom KGB-s, aki atommal fenyegeti Európát.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.06.30. 13:33:53

@Wildhunt:

Annyit persze hadd tegyek hozzá, hogy a kecskebaszók szétbombázása hamis(ított) bizonyítékok alapján (iraki vegyi fegyverek) a nemzetközi jog szerint éppolyan háborús bűn, mint egy fejlettebb, moindjuk európai ország szétbombázása lenne. Ettől persze én is úgy vagyok ezzel, hogy kecskebaszók szétbombázásával nem is lenne sok bajom, ha aztán a megdöntött diktatúra után megnyílt határokon a gazdasági menekültek, a polgárháborúk és törzsi-vallási háborúk elől pedig a háborús menekültek nem özönlenének épp mifelénk. Az olaszok épp a minap fakadtak ki, hogy 4 nap alatt kb. 10 ezer érkezett.

Az oroszok eddig egyetlen országot sem fenyegettek meg atomfegyverrel. Annyi történt, hogy finom célzásokat tettek a körülmények megváltozására, amennyiben ez vagy az a semleges ország belépne a NATO-ba.

Szerinted Nyugat-Európa és az USA milyen finom célzásokat tenne, ha mondjuk MI akarnánk kilépni a NATO-ból és csatlakozni az oroszok valamilyen katonai szövetségéhez?
Válasz erre 

Wildhunt 2017.06.30. 20:37:17

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Szerintem embargókkal meg szankciókkal visszavágnának minket a kádárkor legszebb éveibe, míg sírva nem könyörögnénk, hogy vegyenek vissza. Ezt abból gondolom, mert a jól bevált módszereken minek változtatni. Még mindig jobb, mint az atombomba, meg az oroszok "jól bevált" módszerei. (Ukrajna, Grúzia, stb)
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.06.30. 20:38:59

@Wildhunt:

És ezek finom célzások lennének? :D
Válasz erre 

Wildhunt 2017.07.01. 15:50:15

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Most hogy mondod... Mintha egyszer már csináltunk volna ilyet :D. 56 valóban "dicsőségasebb" volt, mint a COCOM lista, mégis az utóbbi működött.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.07.01. 16:27:57

@Wildhunt:

Hát igen. :D Embargókkal ma nagyobb kárt lehetne okozni NEKÜNK, mint egy megszállással.

Majd meglátjuk, mit ér el Trump Észak-Koreával, bár remélem, fegyveres összecsapásig nem fajul a dolog.

Másrészt azt az idiótát jó eséllyel másképp nem lehet észhez téríteni. Talán nem kellett volna engedni, hogy kifejlesszék az atomfegyvert. És ezt Iránra is értem.
Válasz erre 

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2017.07.01. 17:04:28

@Wildhunt: Elég sok magyarka képtelen lemosni magáról, hogy hol született és milyen fejlettségi szinten van. Te sem. A "fasz-szopkodás" nem az erősségem és nem is szopkodom az oroszokét, főleg nem Putyinét, de azért ekkora tudatlanságot, ami részedről még a betűid által is átsüt a kibertéren, régen láttam. Esete vagy a nem agymosott, hanem a teljesen agyhalott személyiségnek, akinek mindegy, mit mondanak, mert emlékszik rá, hogy a jég hideg és nem jó - egy életre megtanultad, hogy nem fürdünk benne. De hogy jó lenne italba, esetleg hűtésre, vagy csak úgy sportolni? Az már nem megy. Van egy ostoba berögződésed és ebben élsz. Sajnálatos. De hát magyar vagy és ez sokat elmond.
Válasz erre 

Frick László Intézet 2017.07.11. 06:47:08

egyelőre úgy néz ki, hogy az USA töretlen nixonista mcnamariánus dollérerősítő politikája, ami Szíriában a második, majd a Független Kurdisztán kikiáltásával Törökországban a harmadik Líbia-alakú lyukat fogja ütni a Földközi Tengeri Medencén Európa alá-olyan "billegős" szövetségessel, mint Szaúdi-Arábia és olyan Izrael-ellenességgel, amiről a magyar jógyereksajtó [444] agitatív okokból nembeszél- tehát efféle mesterkedések figyelembevételével a "büdös ruszkik" konteó nem csak a negyedszázada is anakronisztikus A.R. Broccoli szovjetalakúságai miatt konteós.
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Lazarbibi

Tudomány, technika, érdekességek régiségek és még sok más !

Lazarbibi honlapja

dj.jpg

Facebook

Lazarbibi honlapja

Top 5

  1. Filmszereplő számítógép
  2. Magyar kazettás magnók
  3. Szovjet kazettás magnók
  4. Különleges ajándék az amerikai nagykövetség részére
  5. 10 dolog, amitől elhiszed a tervezett elavulást

Címkék

Cégek (19) Érdekességek (35) Formátumok (16) Haditechnika (45) Magyar (32) Morbid (9) Navigáció (10) Szuper (26) Technikatörténet (59) Valóság (12) Címkefelhő

Keresés

Friss topikok

  • 'n Quijote: Szia! Tudsz valamit Makay Attiláról? Ha igen, privátban válaszolj légy szíves az onquijote kukac g... (2024.09.06. 06:27) A BHG emlékére
  • tutyimutyi terminátor: nos, elillant 7 röpke év, és Kim köszöni, jól van; még mindig ő a Kedves Vezető (v. mi) (2024.08.11. 12:29) Észak-Korea megbéníthatja a high-tech ipart?
  • Greg36: @gigabursch: Valószínűleg igen. A csupaszárny elv már egész korán megjelent a kutatások között (má... (2024.08.05. 13:15) Göring lopakodója
  • Barkmann: "Mi az a konténer radar? Furcsán hangzik, de nem találtam rá magyar elnevezést." 29B6 "Konténer" (... (2024.07.14. 05:19) Támadás a konténer radar ellen
  • Adani: Vidoeton Colorstarokhoz is a Raduga képcsöveket használták, Szovjetunióból jött a képcső, a videot... (2024.04.09. 15:33) Színes televízió a Szovjetunióban

Facebook hírfolyam

Lazarbibi honlapja

Blogajánló

A helgolandi csata 01. Európa északi területei amolyan félreeső peremvidékként szerepelnek a köztudatban, és gyakran a történelemkönyvekben is. Valójában azonban a Baltikum már az ókor óta kiemelt szerepet játszott a kontinens életében, és nemcsak gazdasági, hanem politikai és katonai szempontból is. A térség két domináns… htenger.blog.hu
blog.hu

Archívum

  • 2024 április (1)
  • 2023 november (1)
  • 2023 február (1)
  • 2022 november (1)
  • 2022 október (1)
  • 2022 február (1)
  • 2021 december (2)
  • 2021 augusztus (1)
  • 2021 június (1)
  • 2021 április (2)
  • 2021 március (1)
  • Tovább...

Egyéb

Támogatás

Támogasd munkámat, ha több hasonló jellegű cikket szeretnél olvasni, de az oldal enélkül is üzemel tovább.

 

Kávégép szerviz

185706145_3911285022287604_3885607603847226092_n.jpg

Elektronika,tech,retro
süti beállítások módosítása
Dashboard