Örökmozgó persze nem létezik hivatalos ismereteink szerint, de a természet energiáinak okos felhasználásával törekedhetünk a megépítésére. Jó példa erre egy óra, amit felfoghatunk a világ leghosszabb ideje tartó kísérletének. A Beverly Óra Új-Zélandon található Dunedin városában az University of Otago Fizika Tanszékének előcsarnokában. Az eszközt 1864-ben építették, és azóta jár egyfolytában. Na jó, ez nem igaz, mert háromszor már leállt. Egyszer az elején mechanikai probléma miatt, másodszorra amikor költözött a tanszék és harmadjára pedig egy extrém időjárási körülmény hatására. 150 év alatt ez azért jó teljesítmény.
A hőmérséklet és a légköri nyomás változásából nyeri az energiáját. Nem kell felhúzni, és elektromos áramot sem igényel.1740-ben Pierre de Rivaz francia óraépítő mester már készített hasonló működő időmérőt, és 1760-ban James Cox is felhasználta az atmoszférikus nyomásváltozást óramű hajtására, de az általa készített nagy ormótlan készüléknek csak múzeumi bemutatódarabja maradt meg. Az Arthur Beverly által épített órának 6 fok napi hőmérséklet különbség kell a működéshez. A légmentesen lezárt doboz szélén lévő membránt mozgatja a légnyomás, ami pont akkora erőt fejt ki, ami a felhúzáshoz elegendő.
Hasonló elvekre épül az ATMOS óra, amit egy neuenburgi mérnök Jean-Leon Reutter ötlete alapján a Jaeger-LeCoultre manufaktúra továbbfejlesztett, majd szabadalmaztatott. 1936-ban készült belőle az első példány Az aneroid barométerekhez hasonló harmonikaszerű zárt meghajtó dobja hátul, a számlap és a szerkezet mögött van, ez valójában egy kis gáztartály, ami a hőmérséklet változásakor kitágul, ill. összehúzódik, s mozgása egy lánc közvetítésével felhúzza a rugóházban lévő rugót, mely mozgásban tartja az ingakorongot.
Az ATMOS óra már egy kifinomultabb szerkezet mint a Beverly, neki 1 fok hőmérséklet változás is elég két napi működéshez. Persze ilyen órát nem adnak olcsón, de aukciós portálokon néha emberi áron levadászható kis szerencsével. A gyártó cég 600 éves működést garantál, de azért 10-20 évente kell egy csepp olaj neki. Lent a szerkezet lelke, balra a rugós felhúzó és jobbra pedig a gáztartály.